Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie. Patelnia indukcyjna pomoże zrzucić wagę

patelnia na indukcję

Dane Światowej Organizacji Zdrowia są alarmujące. Co piąte dziecko w wieku szkolnym ma nadwagę, a polskie dzieci tyją najszybciej w Europie. Zadaniem rodziców i opiekunów jest odwrócenie tego trendu i przygotowanie wartościowych i niskokalorycznych posiłków. Pomocna będzie w tym patelnia, na której można smażyć bez dodatku tłuszczu.

Zbilansowana i dobrze dopasowana dieta to podstawa

Otyłość powoduje sporo problemów. Zwiększa ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego, sprzyja rozwojowi cukrzycy, osłabia kręgosłup, wpływa na trudności z poruszaniem się. Zła dieta przekłada się również na niższe wyniki w nauce. Dziecko nie potrafi się skoncentrować, ma zaniżone poczucie własnej wartości. Bagaż tych przykrych doświadczeń jest naprawdę ogromny. Warto zatem jak najwcześniej temu przeciwdziałać. Mądrzy rodzice powinni, w trosce o dobro pociechy, zmienić dotychczasowe nawyki żywieniowe. To ważne, a im wcześnie się za to zabierze, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu. Zdrowe posiłki trzeba umiejętnie przygotować. Produkowany obecnie sprzęt kuchenny pozwala wydobyć z posiłków cenne składniki i doskonały aromat. W ostatnich latach na popularności zyskuje patelnia na indukcję. Umożliwia ona wykonanie potraw bez dodatku tłuszczu. Należy je dobrze przyprawić, by wydobyć z nich niepowtarzalny smak i aromat. Nawet największy sceptyk będzie zdziwiony, że zdrowe posiłki mogą być dobre.

Jak powinna wyglądać zbilansowana dieta?

Codzienna dieta powinna być przede wszystkim różnorodna i bogata w składniki odżywcze. Powinniśmy unikać potraw z pustymi kaloriami, które w swoim składzie nie zawierają żadnych cennych składników. Patelnia na indukcje znacznie ułatwia przygotowanie takich dań. W ten sposób dostarczymy wartościowych i co ważniejsze niskokalorycznych posiłków. Odstawmy zatem frytki i chipsy, a zamieńmy je na owoce i warzywa. Codzienna dieta musi być bogata w witaminy, nabiał, błonnik. Białe pieczywo zastąpmy ciemnym pełnoziarnistym, które polepszy perystaltykę jelit. Zamiast tłustej szynki wieprzowej i pasztetów, jedzmy sery i chude wędliny. Unikajmy dużej ilości węglowodanów i słodyczy. Jeśli mamy ochotę na ciastko, wybierzmy bakalie lub jogurty, które są znacznie mniej kaloryczne. Pamiętajmy, by zachować regularność posiłków. Potrawy powinny być przyjmowane regularnie. Lepiej spożywać mniejsze porcje, ale za to częściej. Ideałem są 4-5 posiłków dziennie. Powinniśmy je spożywać co 3-4 godziny. W ten sposób uda się uniknąć tzw. wilczego głodu, który nie pomaga w utracie kilogramów.

Dodaj komentarz